Обединението в ДМР

 Наскоро LZ1SEO ме обвини, че съм бил разединил радиолюбителите като съм пускал разни сървъри като ХБлинк и ФриДМР...

 Аз и разединител? ...

 Когато на времето се създаде ИПСЦ2 БГ (аз тогава бях абсолютен новобранец) и дръпна към себе си репитрите в БГ, та по него време де, аз си купих спотче и го настроих на двете мрежи - БрандМастер и ИПСЦ2.

 Така аз обединих разделените репитри на моят спот и публикувах какво съм направил.

 Малииии горещ ветер... Това което последва накрая завърши с бан за мен в ИПСЦ2.

 После ми махнаха бана след маса разправий...

 НО... шило в торба седи ли?

 Щукна ми щурата идея да пусна в ДМР аналогов репитер. И се започна... Търсене на решение. Оказа се, че каквото и да правиш в крайна сметка ти трябва някаква ТГ на някакъв сървър на която да закачиш линка. Добре ама от ИПСЦ2 не искат да чуят, от БрандМастер отговориха ок ама само за тест... после го спираш...

 Добре ама аз искам да ми работи за постоянно... Не можело... И тогава се роди идеята за собствен сървър на който да се експериментира.

 Пуснах ХЛХ700, оказа се неподходящ. 

 Тогава намерихме ХБлинк е... с него вече стана. НО... Винаги има едно НО! Нещата станаха и даже се направихме мрежичка с ХБлинкове където си бъбрехме на технически теми. Позабравихме ИПСЦ2 и БрандМастер. Ако не бяха ни порязали така може би никога нямаше да се пускат други сървъри НО... Станалото станало админите на ИПСЦ2 и БрандМастер мирясаха временно... 

 Както казах винаги има едно НО! Този който пусна ХБлинк спря проекта и го махна от ГитХЪБ. Ами сега? Започна се отново търсене на заместител и тогава намерихме...

 Тогава намерихме ФриДМР. В началото си мислехме, че това е продължението на ХБлинк но сгрешихме, в основата това беше ХБлинк но после така го промениха, че вече не вършеше работата на ХБлинк. За да разбера това ново чудо на технологиите пуснах мой ФриДМР сървър. НО... Те БрандМастер и ФриДМР органически не се понясали. Рекламата за ФриДМР беше, че това била нова, световна, голяма мрежа, с много репитри и сървъри...

 Та започнах аз да я разучавам и се оказа, че не е вярно, имаше сървъри с по два три спота, основно бяха закачени спотове, репитри... тук таме... Казах го на всеослушание и бях обявен за враг номер едно на ФриДМР. Мани другото ами и я хакнаха за което изкараха мен виновен. Дори ме изкараха престъпник, без доказателства... Само на базата на клевети...

 Един радиолюбител, LZ5GY, се сприятели със админа на ИПСЦ2 БГ, LZ1ZAF и започна да лансира идеята за обединение. В крайна сметка успя да се пребори, обединиха ИПСЦ2 БГ ТГ2840 със ФриДМР ТГ284...

 Тези хорца, така и не проумяха как работят комуникационните канали. Основното не е сървъра а основното е точката за достъп, симплексен спот, дуплексен спот, репитер. 

 Тези точки за достъп имат един режим на работа, казва се ДМР Гейтауей. Та в този режим може да зададеш да имаш връзка към няколко типа мрежи, ХЛХ, БрандМастер, ИПСЦ2, ХБлинк, ФриДМР...

 Е те това така и не се проумя. НО... има и друго админите на БрандМастер БГ и ИПСЦ2 са инатливи магарета които са се запънали точно като магаре на мост. Ни напред, ни назад. Ритат, фърлят къчове и категорично отказват да седнат и да се разберат за едно обединение.

 На мен започна да ми писва, та затуй админите на разните там сървъри да седнат да прочетат това:

 

 Като го прочетат да вземат и да се замислят, ама то се мисли ако има с какво!!!

 За сега това е само проект и не е активен, до тогава докато не ми писне, не ви тегля майните на всички админи и не го активирам па ако щете пак ме банвайте!!!

 Сериозно ви казвам взимайте се в ръце!!! Сериозно ви казвам вземете пример от англичаните - https://hubnetwork.uk/

 Тази вечер колегата M0IKO се обади на ХЛХ359 от Англия, през тази мрежа.

 Искате ли още една мрежа в БГ? Не? Ами седнете си на дирниците и се разберете, че то не само на мен а и на една камара друг народ ни е писнало от магарешкият ви инат!!!

 Работата е елементарна, пак вижте примера и се замислете, говорете и се разберете. Стига вече с тая омраза!

 Заради няколко админа, всичко на всичко трима, дето не могат да смелят брашно заедно, останалите радиолюбители трябва да се чудят как да се чуват едни с други. Погледнете примера от скрийншота който съм ви дал, там се изграждат на базата на ТГ пет различни комуникационни канала във всичките пет вида мрежи. От там на нататък, магарета инатливи, проумейте го, всеки админ на точка за достъп да си решава, за себе си или за общността която ползва точката за достъп кои канали ще сложи да се използват!

 Проумяхте ли най-после какво трябва да направите?

 Ще повторя:

 Създайте връзки които да обединяват сървърите по различни комуникационни канали, пък сетне, който иска да ги ползва, който иска да ползва всичките, който иска само някои.

 Те това е! Дано сте го проумели, защото ми писна, вие като не може да се разберете, ние можем да го направим това обединение, но тогава не ми ревете като малки деца... "Ама другарко, той еди кой си направи това което аз не искам да направя!!!" И какво пак ли ще ми дърпате ушите?

Сядайте и се разберете!!!